16.10.2023

MARKETING HISTORYCZNY. CZY UMIEMY MĄDRZE KORZYSTAĆ Z HISTORII?

Wraz z końcem lata, czasem, który w Polsce szczególnie skłania do refleksji historycznej, nakładem wydawnictwa CeDeWu ukazała się książka Wiktorii Czarneckiej mówiąca o tym, jak historia może posłużyć do zbudowania tożsamości i wizerunku marki, jednocześnie promując wartości narodowe oraz podtrzymując pamięć o naszych bohaterach.

Marketing historyczny. Czy umiemy mądrze korzystać z historii?
− pierwsza w Polsce książka o tym, jak wykorzystać historię
do zbudowania tożsamości i wizerunku marki

 

Tytułowym pytaniem Autorka rozpoczyna refleksję na temat sposobu, w jaki przekaz historii wpływa na naszą tożsamość narodową. Bohaterowie, symbole, wartości – wszystko to buduje poczucie jedności narodu, a umiejętne poprowadzenie opowieści jest tu równie ważne jak storytelling każdej marki, także komercyjnej.

 

Autorka nie tylko definiuje pojęcie marketingu historycznego, ale także prezentuje konkretne narzędzia do wykorzystania przez podmioty kultury, samorządy oraz przedstawicieli marek komercyjnych chcących osadzić swoją markę w kontekście historycznym. Niestandardowe spojrzenie autorki – z perspektywy wprawnego PR-owca i miłośniczki historii − sprawia, że książkę tę czyta się nie tylko z należytą tematowi refleksją, ale i z uśmiechem i sympatią do przedstawianych w case study sylwetek postaci historycznych.

 

Mimo dość swobodnej i lekkiej w odbiorze formy autorka nie unika tematów trudnych, takich jak kwestia komunikacji martyrologii – zbrodni katyńskiej czy żołnierzy wyklętych. Naukowość książki (dane, tabele, grafiki) jest jej dodatkowym atutem, czyniącym ją wartościową pozycją także dla studentów i pracowników naukowych.

 

Wydanie publikacji zostało dofinansowane przez Wyższą Szkołę Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Patronami medialnymi są: Sprawny marketing, Nowy marketing, Brief, „Marketing przy kawie, Ogólnopolska Grupa Rekonstrukcji Historycznej Przysposobienia Wojskowego Kobiet.

 

O Autorce:

Wiktoria Czarnecka – Ułan PR, wykładowca akademicki na WSEiZ w Warszawie, właścicielka agencji Sztyblety PR, pedagog, trener. W swojej pracy łączy PR i marketing z wiedzą pedagogiczną. Zajmuje się budowaniem tożsamości i wizerunku marki. Doradza i szkoli m.in. ze storytellingu, buyer persony, marketingu: historycznego, sportowego, miejsca. Współpracuje z firmą szkoleniowo-doradczą AVENHANSEN. Członek i ekspert Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Pomysłodawca eventów: „Wakacje z PR” „Kobieca Liga Mistrzyń” i projektu „Wiślackie Pokolenia”. Pracowała w różnych obszarach marketingu: samorządowych, komercyjnych, sportowych, m.in. w Wiśle Kraków, w Widzewie Łódź jako kierownik ds. PR czy w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego.

 

Książkę można zakupić za pośrednictwem strony wydawnictwa >> https://tiny.pl/cjn5m

Ostatnie wpisy

Stowarzyszenie Sport Biznes Polska z nowym zarządem

9 stycznia 2025 roku w Poznaniu odbyło się walne zgromadzenie Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Podczas spotkania podsumowano działalność zarządu za kadencję 2020-2024 oraz przeprowadzono głosowanie nad wyborem nowych władz na lata 2025-2028. W skład nowego zarządu weszli dotychczasowi członkowie: Skład Komisji Rewizyjnej na lata 2025-2028 przedstawia się następująco: Podczas Zgromadzenia wybrano również Przewodniczącego SBP na […]
IX Kongres i Gala SBP

10/01/2025 | 08:53

SportPro.biz członkiem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska

SportPro.biz to serwis skupiający się na profesjonalnej tematyce biznesowej dla przedstawicieli tego dynamicznego sektora, będący odpowiedzią na potrzebę zrozumienia oraz rozwoju w obszarze marketingu, sponsoringu i szeroko rozumianego biznesu sportowego. Koncepcja portalu zakłada koncentrację na tematyce o trwałym znaczeniu i unikalnym charakterze, a kluczową wartością platformy są rzetelne, merytoryczne treści w połączeniu z praktycznym know-how […]
Bez kategorii

18/12/2024 | 12:30

Runmageddon członkiem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska

Runmageddon to największy w Polsce bieg z przeszkodami o poziomie trudności dostosowanym do możliwości każdego śmiałka. Kulturowy fenomen stanowi wyzwanie dla ciała i umysłu, jednak pozostając w zasięgu wszystkich zainteresowanych. Wydarzenie ma na celu dawać możliwości do stania się lepszą wersją siebie, dostarczać emocji, a jednocześnie budować optymistyczny obraz Polski i Polaków. Na runmageddonowych trasach […]
Bez kategorii

18/12/2024 | 12:17