16.10.2023

MARKETING HISTORYCZNY. CZY UMIEMY MĄDRZE KORZYSTAĆ Z HISTORII?

Wraz z końcem lata, czasem, który w Polsce szczególnie skłania do refleksji historycznej, nakładem wydawnictwa CeDeWu ukazała się książka Wiktorii Czarneckiej mówiąca o tym, jak historia może posłużyć do zbudowania tożsamości i wizerunku marki, jednocześnie promując wartości narodowe oraz podtrzymując pamięć o naszych bohaterach.

Marketing historyczny. Czy umiemy mądrze korzystać z historii?
− pierwsza w Polsce książka o tym, jak wykorzystać historię
do zbudowania tożsamości i wizerunku marki

 

Tytułowym pytaniem Autorka rozpoczyna refleksję na temat sposobu, w jaki przekaz historii wpływa na naszą tożsamość narodową. Bohaterowie, symbole, wartości – wszystko to buduje poczucie jedności narodu, a umiejętne poprowadzenie opowieści jest tu równie ważne jak storytelling każdej marki, także komercyjnej.

 

Autorka nie tylko definiuje pojęcie marketingu historycznego, ale także prezentuje konkretne narzędzia do wykorzystania przez podmioty kultury, samorządy oraz przedstawicieli marek komercyjnych chcących osadzić swoją markę w kontekście historycznym. Niestandardowe spojrzenie autorki – z perspektywy wprawnego PR-owca i miłośniczki historii − sprawia, że książkę tę czyta się nie tylko z należytą tematowi refleksją, ale i z uśmiechem i sympatią do przedstawianych w case study sylwetek postaci historycznych.

 

Mimo dość swobodnej i lekkiej w odbiorze formy autorka nie unika tematów trudnych, takich jak kwestia komunikacji martyrologii – zbrodni katyńskiej czy żołnierzy wyklętych. Naukowość książki (dane, tabele, grafiki) jest jej dodatkowym atutem, czyniącym ją wartościową pozycją także dla studentów i pracowników naukowych.

 

Wydanie publikacji zostało dofinansowane przez Wyższą Szkołę Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Patronami medialnymi są: Sprawny marketing, Nowy marketing, Brief, „Marketing przy kawie, Ogólnopolska Grupa Rekonstrukcji Historycznej Przysposobienia Wojskowego Kobiet.

 

O Autorce:

Wiktoria Czarnecka – Ułan PR, wykładowca akademicki na WSEiZ w Warszawie, właścicielka agencji Sztyblety PR, pedagog, trener. W swojej pracy łączy PR i marketing z wiedzą pedagogiczną. Zajmuje się budowaniem tożsamości i wizerunku marki. Doradza i szkoli m.in. ze storytellingu, buyer persony, marketingu: historycznego, sportowego, miejsca. Współpracuje z firmą szkoleniowo-doradczą AVENHANSEN. Członek i ekspert Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Pomysłodawca eventów: „Wakacje z PR” „Kobieca Liga Mistrzyń” i projektu „Wiślackie Pokolenia”. Pracowała w różnych obszarach marketingu: samorządowych, komercyjnych, sportowych, m.in. w Wiśle Kraków, w Widzewie Łódź jako kierownik ds. PR czy w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego.

 

Książkę można zakupić za pośrednictwem strony wydawnictwa >> https://tiny.pl/cjn5m

Ostatnie wpisy

WP SportoweFakty Partnerem Medialnym VIII Kongresu SBP

Mamy przyjemność poinformować, że Partnerem Medialnym VIII Kongresu Sport Biznes Polska został serwis WP SportoweFakty WP SportoweFakty to największy i najpopularniejszy serwis sportowy w Polsce, odwiedzany codziennie przez 1,9 mln osób. Pod okiem Redaktora Naczelnego Dawida Góry w WP SportoweFakty działa blisko 200-osobowy zespół dziennikarzy i dziennikarek sportowych. Codziennie dostarczają najważniejsze informacje z kraju i […]
Bez kategorii

11/09/2024 | 16:20

Nowa strona internetowa SBP: Kolejny krok w cyfrowej transformacji 

Wspólnie z firmą Stellis, partnerem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska od 2022 roku, z przyjemnością ogłaszamy uruchomienie nowej strony internetowej SBP. To kolejny znaczący krok w procesie cyfrowej transformacji Stowarzyszenia. Nowa strona internetowa SBP została stworzona z naciskiem na intuicyjną obsługę i klarowną nawigację, aby w pełni odpowiadać na potrzeby obecnych i przyszłych użytkowników. Podczas tworzenia […]
Komunikaty SBP

06/09/2024 | 12:37

Kolejna edycja Kongresu Sport Biznes Polska już w listopadzie

Topowi międzynarodowi eksperci, blisko 130 prelegentów, 5 scen, masterklasy, warsztaty tematyczne, a także Plebiscyt Liderów branży. Stowarzyszenie Sport Biznes Polska prezentuje odświeżony format Kongresu SBP. Największe wydarzenie świata sportu i biznesu sportowego ponownie zagości w Warszawie już 5-6 listopada 2024 r. Kongresy Sport Biznes Polska z każdą kolejną edycją rosną w siłę, przyciągając coraz szersze […]
VIII Kongres

06/09/2024 | 12:35