[ 7 lutego 2021 by l.banaszak 0 Comments ]

Karol Lejman

Od 2008 roku współwłaściciel i Prezes Zarządu One Sport – agencji marketingu sportowego, organizatora i promotora imprez żużlowych. Na podstawie podpisanych umów promotorskich z federacjami FIM oraz FIM Europe, firma posiada pełne prawa do organizacji cyklu Indywidualnych Mistrzostw Europy (Speedway Euro Championship) – których finałowe rundy w 2018 i 2019 roku zorganizowane zostały na Stadionie Śląskim w Chorzowie – oraz Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów. Za organizację cyklu SEC, w 2020 roku One Sport otrzymał Nagrodę Biznesu Sportowego – DEMES w kategorii “Event Marketing”.

W ramach One Sport odpowiada za planowanie strategiczne, koordynację procesów organizacyjnych oraz projekty sponsoringowe z największymi firmami w Polsce.

[ 16 października 2020 by l.banaszak 0 Comments ]

Klaudia Czarniecka

Absolwentka Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W branży marketingu sportowego działa od 3 lat. Wiedzę i doświadczenie zdobywała pracując w agencji marketingu sportowego. Koordynowała i realizowała wiele ważnych wydarzeń branżowych, do których zaliczyć można między innymi: XIV i XV edycję Gali Sportu i Biznesu oraz przyznawane w jej ramach Nagrody Biznesu Sportowego, a także wiele projektów edukacyjno-szkoleniowych. Współorganizatorka konferencji o tematyce marketingu i sponsoringu sportowego. Redaktorka dwóch monografii z zakresu marketingu sportowego: „Marketing i sponsoring w biznesie sportowym”, „Marketing sportowy profesjonalne zarządzanie w sporcie”.

[ 16 października 2020 by l.banaszak 0 Comments ]

Aleksandra Marciniak

Obecnie pełni funkcję Head of Sales & Partnerships w Polskiej Lidze Esportowej, zajmując się pozyskiwaniem i współpracą z partnerami i sponsorami. Wcześniej związana z Havas Media Group, gdzie jako Head of Havas Sports & Entertainment odpowiadała za projekty niestandardowe w ramach agencji. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Marketingu Sportu w Szkole Głównej Handlowej. Pracę zawodową zaczynała jako dziennikarz sportowy, a następnie ekspert PR w Biurze Prasowym Canal+ i specjalista ds. eventów w Polish Sport Promotion. Od lat związana ze sportem, prowadzi szkolenia z organizacji i promocji imprez sportowych, występuje na licznych konferencjach, zasiada w Kapitule Nagród Biznesu Sportowego DEMES. Na swoim koncie ma realizację projektów niestandardowych z zakresu PR, marketingu sportowego, eventów czy współpracy z influencerami. Pracowała dla takich klientów, jak Coca-Cola, adidas, Reebok, Kia, Polpharma, Totalizator Sportowy, Michelin, Castrol, BP, Tarczyński, CANAL+, Veolia, BGŻ BNP Paribas, Puma, PKO BP, Heyah, Emirates, Tołpa czy Velux.

.

[ 16 października 2020 by l.banaszak 0 Comments ]

Seweryn Plotan

Dyrektor Zarządzający w agencji Sponsoring Insight (Grupa Komunikacja+), specjalizującej się w badaniach i analizach marketingowych oraz doradztwie na rynku praw sponsoringowych. Odpowiedzialny za nadzór zarządczy oraz koordynowanie prac zespołów projektowych, a także rozwój produktów i narzędzi badawczych. Współpracuje zarówno z największymi firmami prowadzącymi działalność sponsoringową w Polsce, jak i z właścicielami praw sponsoringowych, doradzając przy transakcjach, których łączna wartość rokrocznie przekracza 100 mln zł.

[ 16 października 2020 by l.banaszak 0 Comments ]

Krzysztof Kropielnicki

Konsultant dla agencji, organizacji sportowych oraz firm inwestujących w sport. Posiada bogate międzynarodowe doświadczenie w tworzeniu strategii i analiz biznesowych w obszarze praw medialnych, marketingu, sponsoringu oraz wydarzeń sportowych. Pomaga klientom w wykorzystywaniu danych i informacji rynkowych do realizacji celów biznesowych.

Współpracuje z brytyjską agencją Quantum Consultancy, odpowiadając za rozwój narzędzi badawczych oraz projekty w zakresie ewaluacji wydarzeń sportowych. W latach 2011-2020 zatrudniony w uznanej londyńskiej firmie Sportcal, gdzie kierował zespołem badawczym. Zrealizował kilkadziesiąt projektów dla organizacji sportowych (w tym America’s Cup, Canadian Football League, Czeskiego Komitetu Olimpijskiego, La Liga oraz międzynarodowych federacji sportowych – m.in. badmintona, jeździectwa, lekkiej atletyki i piłki siatkowej), sponsorów (BNP Paribas), miast (Edmonton, Lahti, Londyn, Tampere) oraz agencji marketingowych (Infront, MediaCom). Wcześniej był związany z czołową polską agencją marketingu sportowego Sportwin. Jako dyrektor zarządzający firmy odpowiadał m.in. za relacje międzynarodowe i rozwój biznesu, a także koordynację konferencji Dni Marketingu Sportowego (obecnie Forum SPORTBIZ).

Był członkiem jury Europejskich Nagród Sponsoringu (ESA Excellence Awards) oraz zasiada w kapitule Nagród Biznesu Sportowego. Należy do grupy networkingowej APEC Sports Policy Network prowadzonej przez Ministerstwo Edukacji Tajwanu, której celem jest promocja roli sportu w pobudzaniu rozwoju gospodarczego i społecznego.

[ 16 października 2020 by l.banaszak 0 Comments ]

Tomasz Koprowski

Od 2011 roku związany z KPS Skra Bełchatów S.A., w którym od ośmiu lat pełni funkcję Dyrektora Marketingu. W 2016 roku wszedł w skład Wydziału Strategii Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Członek Zarządu oraz Prezydium Łódzkiego Związku Piłki Siatkowej. W 2017 oraz 2018 roku był w ścisłym komitecie organizacyjnym Klubowych Mistrzostw Świata w piłce siatkowej mężczyzn (FIVB Volleyball Men’s Club World Championship) w Polsce. Uczestnik oraz prelegent konferencji dotyczących sportu, biznesu i marketingu, wykładowca m.in. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie – podyplomowe studia na kierunku marketing sportu oraz na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie – kierunek menedżer sportu. Swoje doświadczenie wykorzystał w przygotowaniu artykułów „Kreowanie marki sportowej na przykładzie PGE Skry Bełchatów” oraz „Komunikacja i ewaluacja programu sponsorskiego”, które zostały opublikowane w literaturze branżowej. Współzałożyciel grupy „Marketing sportu i media sportowe” na portalu społecznościowym Facebook, która liczy ponad 5000 użytkowników. Absolwent Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych oraz Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, uzyskał dyplom SGH w Warszawie oraz Université Jean Moulin Lyon 3.

[ 16 października 2020 by l.banaszak 0 Comments ]

Łukasz Banaszak

Absolwent Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na kierunku Zarządzanie. Z branżą biznesu sportowego związany od ponad 4 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał w agencji marketingu sportowego, gdzie odpowiedzialny był za rozwój projektów konferencyjnych oraz szkoleniowych. Posiada bogate doświadczenie we współpracy z firmami sponsorującymi polski sport, organizacjami sportowymi oraz przedstawicielami samorządów. W swojej pracy łączy kreatywność oraz profesjonalne i indywidualne podejście do współpracy z klientem. Specjalizuje się w obszarze marketingu, aktywacji sponsoringu oraz doradztwa dla samorządów w zakresie rozwoju i strategii sportu.

[ 16 października 2020 by l.banaszak 0 Comments ]

Jakub Świsłowski

Ekspert w obszarze marketingu, sponsoringu i e-commerce – w branży od 9 lat. Były wiceprezes PGNiG Superligi i szef sponsoringu PGNiG SA, a także pracownik marketingu grup: Agora SA i RASP segmentu sport. Obecnie Dyrektor Marketingu BETFAN, współzałożyciel i udziałowiec agencji Stardom House należącej do Grupy K+, wykładowca Akademii London School of PR. Nagradzany licznymi branżowymi nagrodami, takimi jak „Dyrektor Marketingu Roku 2019”, „Debiut Roku 2019 Polish Gaming Aces” czy „Kampania Marketingowa 2019 Polish Gaming Aces”.

W swojej wieloletniej karierze odpowiadał za wiele kluczowych procesów, do których zaliczyć można m.in.

1) launch oraz przygotowanie strategii biznesowej, marketingu, e-commerce oraz social media BETFAN,

2) przygotowanie strategii zakupu praw sponsoringowych dla Kompanii Piwowarskiej (Tyskie),

3) negocjacje i nadzór nad umowami sponsoringowymi Kompanii Piwowarskiej (Tyskie) z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, Polskim Związkiem Piłki Siatkowej oraz Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce,

4) przygotowanie i wdrożenie strategii sponsoringu GK PGNiG,

5) przygotowanie strategii rozwoju PGNiG Superligi na lata 2018 – 2022,

6) opracowanie strategii segmentu sport Grupy RASP.

[ 16 października 2020 by l.banaszak 0 Comments ]

Łukasz Strzelecki

Twórca FinansowanieSportu.pl. Ze sportem związany przez całe życie. Autor artykułów naukowych, tekstów z zakresu marketingu sportowego, sponsoringu oraz tematyki związanej z zarządzaniem obiektami sportowymi. Były Prezes Fundacji Orły Sportu realizującej program „Lokalny Animator Sportu” na blisko 2000 obiektów Orlik. Organizator szkoleń i konferencji z zakresu finansowania sportu. Współautor podręcznika marketingu sportowego „Wskocz na wyższy poziom”, członek Kapituły Statuetek Nagród Biznesu Sportowego za rok 2019 oraz Festiwalu Reportażu Sportowego — „PATYK 2019”. Były Dyrektor Departamentu Komunikacji PGNiG SA, z którym profesjonalizował w 2016 r. Superligę piłki ręcznej. Naczelnik Wydziału Sportu Urzędu Miasta Opola oraz General Manager firmy TEAM PROMOTION Marketing i PR Sportowy. Organizator wydarzeń sportowych rangi mistrzostw Europy oraz projektów skierowanych do dzieci i młodzieży. Ekspert w zakresie finansowania sportu przez Jednostki Samorządu Terytorialnego.

[ 16 października 2020 by l.banaszak 0 Comments ]

Tomasz Rożenek

Absolwent Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku stosunki międzynarodowe oraz uczestnik programów stypendialnych na University of Joensuu w Finlandii, Universidad de la Laguna i Universidad de Alcalá w Hiszpanii. Swoją karierę rozwijał od czasów studiów, kiedy po raz pierwszy zainteresował się biznesowymi aspektami sportu i wydarzeń sportowo-rozrywkowych, w tym marketingiem terytorialnym, marketingiem sportowym oraz organizacją wydarzeń. Od 8 lat związany zawodowo ze stroną agencyjną biznesu sportowego, zajmując się sprzedażą praw marketingowych i telewizyjnych oraz rozwojem biznesu, w takich agencjach jak UFA Sports (Grupa RTL), Lagardère Sports i Sportfive. Obecnie pełni funkcję Central Sales Director w Sportfive Poland.

W ramach Sportfive odpowiedzialny za komercjalizacje praw marketingowych, między innymi dla takich podmiotów sportowych jak Polski Związek Piłki Nożnej, Ekstraklasa S.A., kluby Ekstraklasy, PLS, Runmageddon, Borussia Dortmund w Polsce. Zajmuje się również dywersyfikacją biznesu agencji w obszarze gamingu i esportu. Jako jeden z twórców realizuje projekt Ekstraklasa Games dla Ekstraklasy S.A. Entuzjasta life long learning’u i holistycznego podejścia do życia. Prywatnie tata dwóch dziewczynek, dzięki którym pamięta, że wciąż jest dzieckiem.