16.10.2023

MARKETING HISTORYCZNY. CZY UMIEMY MĄDRZE KORZYSTAĆ Z HISTORII?

Wraz z końcem lata, czasem, który w Polsce szczególnie skłania do refleksji historycznej, nakładem wydawnictwa CeDeWu ukazała się książka Wiktorii Czarneckiej mówiąca o tym, jak historia może posłużyć do zbudowania tożsamości i wizerunku marki, jednocześnie promując wartości narodowe oraz podtrzymując pamięć o naszych bohaterach.

Marketing historyczny. Czy umiemy mądrze korzystać z historii?
− pierwsza w Polsce książka o tym, jak wykorzystać historię
do zbudowania tożsamości i wizerunku marki

 

Tytułowym pytaniem Autorka rozpoczyna refleksję na temat sposobu, w jaki przekaz historii wpływa na naszą tożsamość narodową. Bohaterowie, symbole, wartości – wszystko to buduje poczucie jedności narodu, a umiejętne poprowadzenie opowieści jest tu równie ważne jak storytelling każdej marki, także komercyjnej.

 

Autorka nie tylko definiuje pojęcie marketingu historycznego, ale także prezentuje konkretne narzędzia do wykorzystania przez podmioty kultury, samorządy oraz przedstawicieli marek komercyjnych chcących osadzić swoją markę w kontekście historycznym. Niestandardowe spojrzenie autorki – z perspektywy wprawnego PR-owca i miłośniczki historii − sprawia, że książkę tę czyta się nie tylko z należytą tematowi refleksją, ale i z uśmiechem i sympatią do przedstawianych w case study sylwetek postaci historycznych.

 

Mimo dość swobodnej i lekkiej w odbiorze formy autorka nie unika tematów trudnych, takich jak kwestia komunikacji martyrologii – zbrodni katyńskiej czy żołnierzy wyklętych. Naukowość książki (dane, tabele, grafiki) jest jej dodatkowym atutem, czyniącym ją wartościową pozycją także dla studentów i pracowników naukowych.

 

Wydanie publikacji zostało dofinansowane przez Wyższą Szkołę Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Patronami medialnymi są: Sprawny marketing, Nowy marketing, Brief, „Marketing przy kawie, Ogólnopolska Grupa Rekonstrukcji Historycznej Przysposobienia Wojskowego Kobiet.

 

O Autorce:

Wiktoria Czarnecka – Ułan PR, wykładowca akademicki na WSEiZ w Warszawie, właścicielka agencji Sztyblety PR, pedagog, trener. W swojej pracy łączy PR i marketing z wiedzą pedagogiczną. Zajmuje się budowaniem tożsamości i wizerunku marki. Doradza i szkoli m.in. ze storytellingu, buyer persony, marketingu: historycznego, sportowego, miejsca. Współpracuje z firmą szkoleniowo-doradczą AVENHANSEN. Członek i ekspert Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Pomysłodawca eventów: „Wakacje z PR” „Kobieca Liga Mistrzyń” i projektu „Wiślackie Pokolenia”. Pracowała w różnych obszarach marketingu: samorządowych, komercyjnych, sportowych, m.in. w Wiśle Kraków, w Widzewie Łódź jako kierownik ds. PR czy w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego.

 

Książkę można zakupić za pośrednictwem strony wydawnictwa >> https://tiny.pl/cjn5m

Ostatnie wpisy

Dolnośląskie Produkty Regionalne Partnerem X Kongresu Sport Biznes Polska

Dolnośląskie Produkty Regionalne Partnerem X Kongresu Sport Biznes Polska Dolnośląskie Produkty Regionalne to marka, która łączy tradycję z nowoczesnością, promując unikalne dziedzictwo Dolnego Śląska poprzez wysokiej jakości produkty inspirowane regionalnym rzemiosłem, kulturą i historią. Jako partner wydarzenia Sport Biznes Polska podkreślamy naszą misję wspierania lokalnej tożsamości i budowania silnych, autentycznych marek regionalnych. Sport i biznes […]
Komunikaty SBP

13/10/2025 | 08:08

Playtech Partnerem X Kongresu Sport Biznes Polska

Playtech Partnerem X Kongresu Sport Biznes Polska Playtech to wiodący globalny dostawca technologii, treści i usług dla branży iGaming i zakładów sportowych, wspierający operatorów w ponad 40 regulowanych jurysdykcjach. Firma, notowana na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych (LSE), zatrudnia ok. 7 400 specjalistów w blisko 20 krajach. Playtech tworzy zintegrowane rozwiązania dla operatorów, łącząc innowacyjne produkty, […]
Komunikaty SBP

13/10/2025 | 08:05

Solid Cyber wystawcą SBP EXPO 2025

Solid Cyber wystawcą SBP EXPO 2025 Solid Cyber, część Grupy Solid Security – lidera ochrony fizycznej z ponad 30-letnim doświadczeniem – zapewnia kompleksową ochronę cyfrową, uzupełniając tradycyjne środki bezpieczeństwa. Nasze Security Operations Center (SOC) działa 24/7/365, monitorując, analizując i reagując na zagrożenia w cyberprzestrzeni. Zespół ekspertów łączy wiedzę z zakresu ochrony fizycznej i nowoczesnych technologii […]
Komunikaty SBP

10/10/2025 | 13:00