13.06.2023

Prawdziwy potencjał Digital Twin – Zetly

Materiał prasowy: Zetly Sp. z o.o.

 

Poniższy artykuł wyjaśnia zastosowanie Digital Twin i w jaki sposób może przynieść korzyści dla branży sportowej.

 

Świat sportu ulega szybkiej ewolucji, technologia natomiast stoi na jej czele. Jedną z technologii, umożliwiającą zrewolucjonizowanie branży sportowej, jest Digital Twin –„cyfrowy bliźniak”. W uproszczeniu Digital Twin to wirtualna replika fizycznego obiektu lub systemu, która może być zastosowana do monitorowania, analizowania i optymalizowania wydajności.

 

Potencjał technologii Digital Twin jest nieograniczony zaś korzyści, jakie oferuje, są znaczące. W kontekście sportu Digital Twin może posłużyć do stworzenia wirtualnej repliki zawodnika lub drużyny, która może zostać wykorzystana do monitorowania ich wyników, identyfikacji obszarów wymagających poprawy oraz optymalizacji ich strategii treningowych i meczowych.

 

Następną korzyścią Digital Twin jest fakt, że można ją zastosować do symulacji scenariuszy i strategii. Dla przykładu Digital Twin drużyny koszykarskiej może służyć do symulacji różnego rodzaju scenariuszy w grze oraz do testowania wszelkich działań i strategii. W efekcie trenerzy i zawodnicy są w stanie podejmować lepsze decyzje na boisku i doskonalić swoje umiejętności.

 

Ponadto, Digital Twin może również zwiększyć zaangażowanie fanów. Tworząc wirtualną fotorealistyczną replikę stadionu lub areny, kibice mogą doświadczyć niepowtarzalnych wrażeń, wykraczających poza to, co jest dostępne w świecie fizycznym. Uwzględniając takie funkcje jak widoki 360 stopni, elementy interaktywne i statystyki w czasie rzeczywistym. Zapewniając fanom absorbujące i angażujące doświadczenie, organizacje sportowe potencjalnie są w stanie przyciągnąć więcej fanów i podnieść swoje przychody. Jest to ogromny potencjał biznesowy dla organizacji sportowych.

 

Co więcej, technologia Digital Twin może być również wykorzystana do poprawy funkcjonowania stadionów i aren, przez monitorowanie oraz optymalizację zużycia energii i natężenia ruchu tłumu. Może to prowadzić do oszczędności kosztów i bardziej zrównoważonego podejścia do zarządzania obiektami sportowymi.

 

Podsumowując, technologia Digital Twin ma znaczący potencjał dla organizacji sportowych, zarówno pod względem poprawy wyników oraz zwiększenia zaangażowania fanów, jak i potencjalnego obniżenia kosztów i zwiększenia przychodów. W związku z powyższym wiele organizacji sportowych zaczyna badać możliwości Digital Twin i prawdopodobnie w nadchodzących latach będziemy świadkami rozwoju w tej dziedzinie.

 

Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem szczegółów na temat Digital Twin i jego potencjalnych zastosowaniach w branży sportowej, zapraszamy do kontaktu. Chętnie podzielimy się swoją wiedzą i pomożemy Ci uwolnić potęgę danych i technologii w sporcie. Razem możemy zdobyć przewagę nad konkurencją i dostarczyć zarówno sportowcom, jak i kibicom wyjątkowe doświadczenia.

Ostatnie wpisy

Marek Andrzejkowicz członkiem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska

Marek Andrzejkowicz został nowym członkiem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska Marek Andrzejkowicz odpowiada za strategiczny rozwój działalności biznesowej Pogoni Szczecin, współpracę sponsorską, marketing, sprzedaż oraz inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Jego misją jest łączenie świata sportu i biznesu, budowanie silnej sieci partnerów oraz umacnianie marki klubu w środowisku przedsiębiorców – lokalnie i ogólnopolsko. Z powodzeniem […]
Komunikaty SBP

12/08/2025 | 08:19

Cheer Project członkiem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska

Cheer Project jest pionierską inicjatywą w szkoleniach w zakresie cheerleadingu przeznaczonych dla Nauczycieli Wychowania Fizycznego oraz wszystkich osób, które prowadzą lub chcą zacząć prowadzić swój zespół CHEERLEADERS. Szkolimy też z sukcesami zespoły i drużyny, które startują w zawodach cheerleadingu sportowego. Nasze metody szkoleniowe, a także szeroka, ciągle udoskonalana i aktualną wiedza jest doceniana przez trenerów […]
Komunikaty SBP

04/08/2025 | 12:57

Polski Związek Judo członkiem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska

Polski Związek Judo (PZJudo) – organizacja zrzeszająca zawodników, trenerów i działaczy polskiego judo powstała w 1957 roku założona przez kluby AZS-AWF Warszawa, WKS Legia Warszawa i AZS Kraków z siedzibą w Warszawie. W latach 1955–56 działała podsekcja judo powołana przy sekcji podnoszenia ciężarów GKKF. Prezesem związku jest Krzysztof Wiłkomirski. Polski Związek Judo od 1960 roku […]
Komunikaty SBP

04/08/2025 | 12:52