Kontrakty sponsoringowe są jednym z kluczowych źródeł finansowania rozwoju sportu. Wsparcie sponsorów umożliwia organizacjom sportowym realizację celów strategicznych w licznych obszarach: rywalizacji sportowej, marketingowym, a także społecznym.
Popularność rywalizacji sportowej oraz różnorodność oferty praw sponsoringowych przyciąga do świata sportu tysiące marek. Wydatki w ramach zawieranych w Polsce umów sponsoringowych szacowane są na ponad miliard złotych rocznie. Liczby te pokazują skalę konkurencji o przyciągnięcie uwagi kibiców oraz wpływ na ich postawy zakupowe. Wygraną w tym marketingowym wyścigu zapewnić może wyłącznie przemyślana i skutecznie wdrożona strategia sponsoringowa, która zostanie nagrodzona Statuetką „Sponsor Roku 2024”.
W każdej kategorii Jury przyzna punkty za poszczególne kryteria w skali 1-5. Punktacja zostanie zsumowana dając ogólną ocenę zgłoszenia.
Uzasadnienie nie powinno przekraczać 5 000 znaków i powinno dotyczyć strategii sponsoringowych realizowanych w okresie 1.01-31.12.2024.