30.01.2024

Sport, biznes i edukacja łączą siły na rzecz upowszechniania aktywności fizycznej

Czy sektory edukacji, sportu i biznesu mogą ze sobą skutecznie współpracować i razem wpływać na kształtowanie zdrowego, świadomego oraz aktywnego fizycznie społeczeństwa? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali eksperci naszej wrocławskiej konferencji „Edukacja dla Sportu”.

Integracja, promocja i edukacja, to podstawowe filary działalności Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Swoją misję wypełniamy m.in. poprzez organizację licznych wydarzeń na rzecz środowiska sportowo-biznesowego. Nie można jednak mówić o rozwoju branży bez wykwalifikowanej kadry. Z myśli na temat przyszłości rynku zrodziła się konferencja „Edukacja dla Sportu”.

 

Pierwsza edycja spotkania odbyła się 29 stycznia 2024 we wrocławskim Hotelu DoubleTree by Hilton pod hasłem „Organizacje sportowe przyszłości”. Patronat Honorowy nad konferencją objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki, a nasze zaproszenie do udziału przyjął Sekretarz Stanu w MSiT, Pan Piotr Borys.

 

Mówiąc o edukacji i sporcie, wśród uczestników nie mogło zabraknąć przedstawicieli środowiska akademickiego, a także reprezentantów organizacji sportowych. W obecności zaproszonych gości, Przewodniczący Stowarzyszenia Tomasz Rożenek zawarł list intencyjny pomiędzy SBP a Wydziałem Wychowania Fizycznego i Sportu Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu reprezentowanym przez Dziekana dr hab. Tadeusza Stefaniaka. Współpraca będzie odbywała się w zakresie rozwoju i popularyzacji sportu oraz realizacji nowoczesnego szkolenia dla sportu i jego otoczenia biznesowego.

 

W ramach konferencji odbyły się trzy panele dyskusyjne, podczas których kluczowi przedstawiciele branży podzielili się dobrymi praktykami w obszarze zarządzania, marketingu oraz sponsoringu sportowego. W debacie „Społeczne oczekiwania wobec sportu a rola uczelni wyższych” swoją wiedzą podzielili się: Piotr Borys (Ministerstwo Sportu i Turystyki), Tadeusz Stefaniak (AWF Wrocław), Marcin Animucki (Ekstraklasa S.A.), Sławomir Szmal (Związek Piłki Ręcznej w Polsce), a także Kazimierz Wierzbicki (TREFL S.A.).

 

Z kolei Wojciech Biliński – Członek Zarządu Sport Biznes Polska poruszył z naszymi ekspertami temat kompetencji specjalistów w organizacjach sportowych przyszłości. O swoich doświadczeniach z punktu widzenia osób zarządzających klubami opowiedzieli Katarzyna Ziobro (Ślęza Wrocław), Dariusz Gadomski (TREFL Gdańsk) i Piotr Waśniewski (Śląsk Wrocław Basketball). Punkt widzenia organizatora eventów przybliżył Karol Lejman (One Sport), natomiast perspektywę akademicką przedstawiła dr hab. Aneta Stosik (AWF Wrocław).

 

Pierwszą edycję konferencji zakończyliśmy debatą „Branża sportowa jako miejsce pracy – oczekiwania, oferta a ścieżka rozwojowa”. O tym, jak zwiększyć swoje szanse na rynku sportowo-biznesowym rozmawiali: Michał Chorodeński (AWF Wrocław), Piotr Należyty (Superliga), Seweryn Plotan (Sponsoring Insight), Tomasz Rożenek (Sportfive),  Krzysztof Świergiel (Eleven Sports) oraz Tomasz Zahorski (Legia Training Center).

 

„Edukacja dla Sportu” to dopiero pierwszy z projektów, jakie zaplanowaliśmy na 2024 rok. Już 26 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Kongresu Sport Biznes Polska, podczas którego ponownie spotka się kilkuset przedstawicieli środowiska sportu i biznesu sportowego z całej Polski, aby wspólnie dyskutować na temat przyszłości branży.

 

Po więcej informacji na temat wydarzenia zapraszamy do zakładki Kongres.

Ostatnie wpisy

Plus Partnerem Sport for Brands

Mamy zaszczyt poinformować, że do grona Partnerów Sport for Brands 2025 dołączyła marka Plus! Polkomtel Sp. z o.o. to wiodący operator telekomunikacyjny w Polsce, świadczący usługi pod marką Plus. Jest liderem technologii 5G korzystającym z najnowocześniejszych rozwiązań telekomunikacyjnych w rozwijaniu usług dla swoich klientów. Jest częścią Grupy Polsat Plus, największej grupy medialno-telekomunikacyjnej w Polsce dostarczającej […]
SPORT FOR BRANDS 2025

30/05/2025 | 12:57

Polski Związek Piłki Nożnej Partnerem Sport for Brands

Polski Związek Piłki Nożnej Partnerem Sport for Brands 2025! Polski Związek Piłki Nożnej (PZPN) jest centralnym organem odpowiedzialnym za rozwój, organizację i promocję piłki nożnej w Polsce w piłce jedenastoosobowej, halowej (futsal) i plażowej, we wszystkich odmianach aprobowanych przez FIFA i UEFA. Jako członek FIFA i UEFA, PZPN zarządza krajowymi rozgrywkami, a także reprezentacjami Polski. […]
SPORT FOR BRANDS 2025

30/05/2025 | 12:19

Grupa Enea Partnerem Strategicznym Sport for Brands

Mamy ogromny zaszczyt poinformować, że Partnerem Strategicznym Sport for Brands 2025 została Grupa Enea Grupa Enea to wicelider polskiego rynku elektroenergetycznego w zakresie produkcji energii elektrycznej. Zarządza pełnym łańcuchem wartości na rynku energii elektrycznej: od paliwa, poprzez produkcję energii elektrycznej, dystrybucję, sprzedaż i obsługę klienta. Odpowiada za bezpieczne dostawy energii do 2,7 mln klientów. Enea, […]
SPORT FOR BRANDS 2025

30/05/2025 | 12:16