17.03.2022

Nagrody dla najlepszych projektów i mistrzowskie prelekcje. Za nami III Kongres Sport Biznes Polska

Otylia Jędrzejczak, Sebastian Świderski czy Jerzy Dudek to tylko niektórzy z 60 prelegentów, którzy 15 marca zjawili się na III Kongresie Sport Biznes Polska. Tym razem oprócz prelekcji ekspertów z zakresu sportu, biznesu czy marketingu, miała miejsce również Gala, podczas której nagrodzono najbardziej wartościowe projekty 2021 roku.

 

Zakończył się III Kongres Sport Biznes Polska. Wydarzenie, na którym świat sportu zetknął się z zagadnieniami z zakresu biznesu, marketingu i finansowania. Kolejny raz eksperci obecni na Kongresie udowodnili, że wszystkie te sfery wzajemnie się przenikają. Rozmawiano m.in. o kluczowych zmianach, jakie powinien wdrożyć polski sport, jak budować zainteresowanie marką na rynkach europejskich czy o tym jak angażować kibiców sponsorowanego klubu.

 

Wydarzenie dostarczyło nie tylko merytorycznej wiedzy, ale także prawdziwych emocji, porównywalnych z tymi sportowymi. To za sprawą I Gali Sport Biznes Polska, będącej zwieńczeniem tego wyjątkowego dnia. Podczas wieczornej uroczystości przyznano nagrody w 15 kategoriach, podzielonych na cztery główne sektory. Dodatkowo nagrodą specjalną, Stowarzyszenie Sport Biznes Polska wyróżniło Kazimierza Wierzbickiego – Prezesa i założyciela marki TREFL, który od lat angażuje się w działania na rzecz sportu. Statuetkę wręczono także Idze Świątek – zwyciężczyni rankingu „TOP 50. Najbardziej wpływowych kobiet w polskim sporcie” organizowanego przez redakcję SportMarketing.pl i Stowarzyszenie SBP.

 

Spośród setek zgłoszonych projektów, Stowarzyszenie Sport Biznes Polska wyłoniło finalistów każdej kategorii. Natomiast wyboru zwycięzców dokonało Jury, w którego skład weszli nie tylko członkowie Stowarzyszenia, ale również Rada Programowa SBP składająca się z ekspertów zarówno z branży sportowej, jak i ze świata biznesu.

 

– Współpraca z Radą Programową była dla nas niezwykle ważna. Przyznane Statuetki to nie tylko nagrody Stowarzyszenia Sport Biznes Polska, a głos przedstawicieli całego środowiska. To dla nas zaszczyt, że zaproszenie do Rady przyjęło tylu wybitnych ekspertów, którzy na co dzień odgrywają kluczowe role w branży sportu i biznesu sportowego. Z pewnością Gala Sport Biznes Polska na stałe wpisze się w kalendarz naszych działań i za rok przyznamy kolejne nagrody. – mówi Klaudia Czarniecka, Manager ds. komunikacji Stowarzyszenia Sport Biznes Polska

 

Dzięki współpracy kapituły nagród nagrodzono naprawdę wartościowe i innowacyjne projekty, które szczególnie wyróżniły się w 2021 roku. Statuetkę Sport Biznes Polska otrzymali, m.in. marka Tyskie, za kampanię marketingową „Przejdźmy na TY”, której głównym przekazem było podkreślenie, jak ważne są bliskie relacje z innym człowiekiem, czy Mecz Kaszubski (kategoria „Lokalna inicjatywa sportowa 2021”), który już po raz szósty umożliwił dzieciom uczącym się języka kaszubskiego kibicowanie w starciu Trefla Gdańsk z Grupą Azoty ZAKSĄ Kędzierzyn-Koźle. Laureatem w kategorii Esport i Biznes 2021 r. został wspólny projekt Polskiej Ligi Esportowej i Polskiej Grupy Energetycznej – sponsoring PGE Dywizji Mistrzowskiej PLE.

 

– Polski esport coraz śmielej wchodzi do świata biznesu. Rośnie zainteresowanie sponsorów, którzy słusznie upatrują w rozgrywkach szansę na poszerzenie zakresu swojej działalności. Nie jest już kojarzony tylko z graniem z gry, ale z prawdziwą sportową rywalizacją. Daje to nadzieję na przyszłość – zagraniczny rynek esportu jest bardziej rozwinięty, ale właśnie dzięki sponsoringowi rodzimy esport może rosnąć. To samonapędzająca się spirala. – mówi Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej.

 

Pełna lista zwycięzców Nagród Sport Biznes Polska za rok 2021: 

SEKTOR I – SPONSORING:

  1. Sponsor Sportu 2021 roku – Totalizator Sportowy
  2. Projekt Sponsoringowy 2021 roku – Enea – sponsor polskich olimpijczyków
  3. Kampania Marketingowa 2021 roku – Tyskie – Przejdźmy na Ty
  4. Debiut Sponsoringowy 2021 roku – PZU

SEKTOR II – ORGANIZACJE SPORTOWE 

  1. Federacja Sportowa 2021 roku – Amp Futbol Polska
  2. Klub Sportowy 2021 roku – ZAKSA SA
  3. Transformacja Cyfrowa 2021 roku – PGNiG Superliga
  4. Liga Sportowa 2021 roku – PKO Ekstraklasa

SEKTOR III – SPORT W SAMORZĄDACH 

  1. Sportowy Samorząd 2021 roku – Województwo Dolnośląskie
  2. Obiekt Sportowy 2021 roku – Stadion Śląski
  3. Ośrodek Sportu 2021 roku – Legia Training Center
  4. Lokalna Inicjatywa Sportowa 2021 roku – „Mecz Kaszubski”

SEKTOR IV – Kategorie Specjalne 

  1. Wydarzenie Sportowe 2021 roku – 36. Halowe Mistrzostwa Europy w Lekkiej Atletyce w Toruniu,
  2. Sportowy Projekt Społeczny 2021 roku – Polska Agencja Antydopingowa POLADA z projektem „Biegam z czystą przyjemnością”
  3. Esport i Biznes 2021 roku – Polska Liga Esportowa i PGE Polska Grupa Energetyczna – sponsoring PGE Dywizji Mistrzowskiej
  4. Nagroda Specjalna SBP – Kazimierz Wierzbicki – Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl

 

Partnerzy Kongresu:

Partnerzy Strategiczni: Grupa Enea, PZU

Partner Główny: PGE Polska Grupa Energetyczna, Totalizator Sportowy

Partnerzy: Blachotrapez, Centrum Medycyny Klinicznej DiMedical, Komunikacja Plus, Polska Liga Esportowa, RedgeMedia, Sportfive, Stadion Śląski, STBU, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Związek Miast Polskich, Unia Metropolii Polskich

Partnerzy bloków: Polska Agencja Antydopingowa POLADA, Superbet, Sponsoring Insight, Signify, Sports Alliance

Partnerzy medialni: Rzeczpospolita, SportMarketing.pl, TVP Sport

Ostatnie wpisy

ORLEN Partnerem Strategicznym Sport for Brands

Mamy ogromny zaszczyt poinformować, że Partnerem Strategicznym Sport for Brands 2025 została Grupa ORLEN ORLEN to zintegrowany koncern multienergetyczny, prowadzący działalność głównie w Europie Środkowej. ORLEN dostarcza energię i paliwa dla ponad 100 mln ludzi w państwach Europejskich, a nowoczesne produkty pod marką spółki są sprzedawane w więcej niż 100 krajach na sześciu kontynentach. Działalność […]
SPORT FOR BRANDS 2025

02/06/2025 | 08:01

Plus Partnerem Sport for Brands

Mamy zaszczyt poinformować, że do grona Partnerów Sport for Brands 2025 dołączyła marka Plus! Polkomtel Sp. z o.o. to wiodący operator telekomunikacyjny w Polsce, świadczący usługi pod marką Plus. Jest liderem technologii 5G korzystającym z najnowocześniejszych rozwiązań telekomunikacyjnych w rozwijaniu usług dla swoich klientów. Jest częścią Grupy Polsat Plus, największej grupy medialno-telekomunikacyjnej w Polsce dostarczającej […]
SPORT FOR BRANDS 2025

30/05/2025 | 12:57

Polski Związek Piłki Nożnej Partnerem Sport for Brands

Polski Związek Piłki Nożnej Partnerem Sport for Brands 2025! Polski Związek Piłki Nożnej (PZPN) jest centralnym organem odpowiedzialnym za rozwój, organizację i promocję piłki nożnej w Polsce w piłce jedenastoosobowej, halowej (futsal) i plażowej, we wszystkich odmianach aprobowanych przez FIFA i UEFA. Jako członek FIFA i UEFA, PZPN zarządza krajowymi rozgrywkami, a także reprezentacjami Polski. […]
SPORT FOR BRANDS 2025

30/05/2025 | 12:19